maanantai 10. lokakuuta 2016

Pohjatuulten Pojat ja Tyttäret


Pitkästä aikaa askartelupostaus :)
Viime aikoina olen
kirjaimellisesti kadonnut syksyyn.
Kuolevan luonnon aika on sitä jolloin minä tunnen olevani eniten elossa.
Olen nauttinut tästä syksystä kuin se olisi viimeiseni.
~
 ~
 Syys tuo tullessaan myös pakolliset
arkipuhteet kuten kodin ja pihan
valmistelun talviteloille.
~
~
~
Eilen haravoin kyynel silmäkulmassa,
olin niin onnellinen haha ♥
~
 ~
Pihaa siivotessani ajattelin kantaa siitä pienen osan
talveksi sisälle,
joten keräsin tammenterhoja
joista voi askarrella koristeita.
Kävin Sinellistä ostamassa mm.lasihelmiä
syksyn väreissä tätä projektia varten.
~
~
Yllä kaikki terhot
tai niiden jämät jotka olivat jäljellä, sillä 
pihamme oravaparivaljakko
on kerännyt valtaosan 
tammenterhoista omiin talvivarastoihinsa...
~
~
Varsinaiset ryöstelijäveljekset,
kuten viime postauksessa kerroin
joten kutsutaan heitä nimeltä
Rollo ja Ragnar :D
 ~
 ~
En aiemmin tahtonut kajota luontokappaleiden
varastoihin joten keräsin mitä jäi
vasta nyt haravointisavotan
yhteydessä.
~

 ~
Tämmöisiä koristuksia niistä sitten tuli ♥
~
 ~
 ~
Aiemmin syksyllä tein Peikkotytölle
hänen metsäkissan huoneeseensa tämmöisiä tauluja.
Pihin sisustajan niksipirkka:
olemme tapetoimassa ensi kuussa rappuskäytävän
jättikorkeaa seinää ja sitä varten olen pyytänyt usemmasta
puljusta näytepaloja.
Luonnollisesti ilmaisia.
Tämä tapetti ei ollut onnekas voittaja mutta kauniin kuosinsa vuoksi päätyi seinälle taulun muodossa.
~
 ~

~
 Pihatyöt tai festarit, sama vaatetus.
Harmaa pörröhuppari on minulle siitä harvinainen
vaate että se on ostettu uutena.
Jos tahdon jotain tosi tosi kovasti ehkä raaskin
sen uutena ostaa asiaa niin kauan punnittuani, että ovat melkein
loppuneet valikoimista kuten tämän kanssa oli viime talvena käydä :D
~
~
~

~
Otsikon lainasin itseasiassa
ensimmäiseltä pakanametalliyhtyeeltä jonka olen ikinä
todistanut livenä, eli
Metsatöll Eestinmaalta.
 Metsatöll meinaa eestiksi sutta.
~
 ~
Lentävät lehdet ja tämä paitani toivat mieleeni:
Põhjatuulte Pojad Ja Tütred".
Suomensin koska me ollaan 
vielä
pohjoisemman lapsia, hah ♥
~

 ~
Hilpaisin kaupungille peiliin katsomatta ja kauppakeskuksessa vasta tuli mieleeni,
onko mulla tukassa elävää elävää tai kenties lehtiä :D
Ajatus unohtui kuitenki kun Citymarketista viimein löytyi sitä mitä olen jo viikkoja etsinyt!
Glögiä
 ♥
~
~
I´ve spent couple of days
raking our yard and putting things
away for winter.
~
~
Only runes I left to our yard was Enigma-ones
cause every yard needs it´s own teleportation
even at winter time aye?
~
Mutta jopa talvella joka piha tarvitsee teleporttinsa ~Enigma~
 ~
Otherwise everything is buried under
loads of snow or that is what I hope :D
~
~
I collected some acorns and made some pretty ornaments.
I wrapped myself to my warm
faux fur hoodie and had
many "tsaikkas"
 (russian glass for hot drinks)
of
glogg ♥
I´m lovin` life oh so much right now.
~
                           

2 kommenttia:

  1. Ihana,ihana syksy <3 mulla on sama juttu että syksyn tullen herään henkiin. Vaikka mulla on ollut rankka syksy (kaaduin ja kyynärpää murtui ja löin pääni ja menetin juuri yhden ystäväni traagisella tavalla)ja kaikkea vastoinkäymisiä ollut mutta silti..nyt on ollut lupa ihan vaan olla ulkona ja nauttia syksystä,nuuhkia syksyn tuoksuja,kerätä kaikkea luonnon materiaalia ja illalla polttaa tuikkuja ja kiittää jumalia sadosta,syksyn kauneudesta ja on ihanaa tuntea näin voimakkaasti. Ihania nuo sun askartelut ja kauniita kuvia :) Mulla nyt sattuneesta syystä askartelut jäänyt vähälle mutta kyllä niitä tammenterhoja olen minäkin kerännyt,risuja,naavaa,puolukanvarpuja ym. En osannut edes kuvitella että sarvet,luut maksavat niin paljon. Mulla saattaa jotain löytyä myös josta voisin luopua. Kunhan tässä kuntoudun niin pääsen komppaamaan äidin vinttiä. Ja laitan s.postia tässä joku päivä. Ihanaa syksyä sulle <3 -Metsänpeikko-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muinaismarkkinoilla sarvien hinnat tais olla n.20€ ja maalatut kallot yli satasen 0.o Mutta tosiaan Tapion lahjana metsästä niitä onnekas ja valpas löytää :) Äidin kanssa olen lähdössä kotimetsiin tässä piakkoin ja se tietää kuulemma paikan missä kasvaa naavaa, joten toiveena on myös kerätä vähäsen kotia koristamaan ♥ Mukavaa kuulla että olet kaikesta huolimatta nauttinut tästä ihanasta syksystä. Kaikkea hyvää sinne ja paranemisia :0)

      Poista